onsdag 23. februar 2011

Sol, sol kom igjen ...

Ord kan ikke beskrive hvor godt det er å ha sola tilbake!!!

Bare vi som bor her nord i mørketiden vet det vil jeg tro : D

Måtte ta noen bilder av sengen til Anniken idet solen traff den i ettermiddag...


Foreløbig sover hun inne hos oss, men rom er under planlegging...
Må bygge ut på huset!


Men her sover hun iallefall veldig godt en så lenge!!
Storkoser seg i sengen sin med kosen og sutta!!

veggord...

...et hjem sydd hjerte (sydd av meg)...




En hjemlaget skinkepizza til middag i dag : )


Og 6 nybakte brød på kjøkkenbenken...klare til kveldsmaten : )


(kjøkken handduken er kjøpt i HOME butikken til H & M I London..)

Veldig enkel brødoppskrift jeg bruker, og ikke minst barnevennlig!:
1 pk grovbakst
2 dl havregryn
7-8 dl hvetemel
2 pk tørrgjær
2-3 ts salt
1 ss  sirup
2 ss soyaolje
ca 10-12 dl lunket vann
Kjøres noen minutter i kjøkkenmaskinen
Heves 1 time  og bakes ut til 3 brød.
Heves 45 min. til...og settes i varm ovn ! 200 gr. og stekes 1 time!


Må bare si VELKOMMEN til mine nye følgere!
Utrulig koselig!!!

Klem Tove

10 kommentarer:

  1. Dette var vakre og stemningsfulle bilder, nydelig hvordan solen treffer sengen og det vakre veggordet :)
    Ha en fin kveld!
    Klem fra Bekka

    SvarSlett
  2. Jaaa, det er deilig når solen skinner. Setter også stoor pris på at den er tilbake :).

    Så flotte bilder du hadde, både i dag, og forrige innlegg. Fikk veldig lyst på nybakt brød,, og påskeliljer :).

    ha en fin kveld. Stor klem :)

    SvarSlett
  3. Fine bilder:-)Du er ei driftig husmor ser jeg:-)Hjemmelagd både brød og pizza:-)Namm,ser godt ut:-)

    SvarSlett
  4. Hihi, måtte også flire nå når jeg leste kommentaren din,, jeg har også fagbrev -som butikkslakter :). Trøster meg selv med at jeg skal kunne litt om alt,, så da får kokkekunstene bli deretter...

    Klem :)

    SvarSlett
  5. Kjempe fin blogg :)
    SV: sheer coveren fra tv shop var knallbra :)
    Beate

    SvarSlett
  6. Så fint. Gott ser det ut att vara också.:-) Kram Stina

    SvarSlett
  7. Så effektiv du er da! 6 brød? Du verden :o) Så fint rom, og veggordene var prikken over i'en! Ha en fin dag :)

    Vibeke

    SvarSlett
  8. Tusen takk for gode ord på råsa innlegget;)

    Vi har ikke sett for mye til sola her nede på østlandet heller skal jeg si deg:P Er så utrolig lei vinter og mørketid jeg nå..æsj..

    Så utrolig flink du er som har bakt så mye:) Er jo ikke noe som er bedre enn hjemmebakt brød:)

    ha en super kommende helg:)

    Klem Lise

    SvarSlett
  9. Sikke fine billeder.

    Jeg får lyst til pizza ved dit billede... uha, jeg må have noget frokost

    Hav en dejlig fredag
    Birgitte

    SvarSlett
  10. Hei!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

    Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    SvarSlett