søndag 20. november 2011

søndagskos...og middagstips


Ute er det skikkelig flott vintervær i dag:)
Jeg har akkurat kommet inn etter en sparketur med de 2 minste jentene!!
Hærlig med kalde kinn ;)


Nå er eldstejenta og en venninne ute å siler på rattkjelke med de minste, så da tar jeg meg en ørliten data pause, før jeg starter med kvelds stellet...bading, mat og legging av minstemor.
Etter det skal resten av søndagen tilbringes i sofakroken!!


Dagens middag besto av reinskav...Lenge siden sist-og veldig godt!!


 Reinskav og løk brunes og has i kasserolle.
Kok ut pannen med litt vann etter hver steking og ha i gryta.
Krydre med salt, pepper og einebær.
Ha i 1 pk. fløte og kok til det er mørt.
Smak til med evt rømme og brunost.
Serveres med grønnsaker og kokte poteter eller potetstappe.
Tyttebær hører også med ;)


Desserten i dag ble sjokolademousse og vaniljesaus :)


I kveld skal jeg ikke gå glipp av "Åndenes makt" på Tv Norge...Er nemlig fra Skjervøy ;)
Her er det nemlig litt av hvert å møte på i "værre"....
Spennende å se hva de finner ut :D

Tror du på spøkelser?

Klem Tove


5 kommentarer:

  1. Ååå, jeg elsker reinskav;)
    Har dere SNØ??
    Aker på kjelke og akebrett... heldige dere ♥

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Jeg elsker åndenes makt! Jeg syns det er kjempeskummelt, men likevel veldig fasinerende å se på. Om jeg tror på det aner jeg ikke.

    SvarSlett
  3. Seriøst har dåkk så masse snø at dåkk kan sparke og ake....???
    Det har ikkje vi... Her på Senja e det bærre litt kvitt rimfrost på bakken...

    Men høres ut som dåkk har hatt en hærlig søndag!!

    SvarSlett
  4. Heia Tove :)
    Hørtes herlig ut å få dra på sparke tur, her bare regner det i strie strømmer gitt :(
    Det bladet koste jeg meg med i gårkveld, masse nydelig inspirasjon :)
    Om jeg tror på Åndenes makt, ja det kan man trygt si, har opplevd litt av hvert her hos oss, så jeg gleder meg til kveldens episode jeg med :)

    Ønsker deg ei fin ny uke
    Klem Mette :))

    SvarSlett
  5. Deilig middag!! Finnebiff er så godt. Her var det kjøttsuppe på de saltede restene fra rull-syingen :). Har også hatt vinteraktiviteter med rattkjelke og ski i helgen, men tror ikke vi har sparkeføre ennå :).
    Spøkelser... Nææ. Tror ikke på det. Er ett jordnært menneske som tror det meste har sin forklaring. Samtidig er det vel mere mellom himmel og jord enn de fleste andre steder..
    Kos deg med tv-kveld :)

    SvarSlett