fredag 15. juli 2011

Verdens enkleste oppskrift på blåbærpai!


Og fantastisk god er den :)



Tok bilde rett fra oppskriftsboken min ; )
Håper det er leselig...om ikke si ifra :)

Bare å blande alt til bunnen i et litersmål, ha den i en paiform eller en ildfast form.
 Ha vaniljekremen på bunnen, så blåbærene (gjerne frosne fra butikk om du ikke har ferske)
strø litt potetmel på og stek .

Serveres med vaniljeis eller vaniljesaus...
NYDELIG




Oppskriften fikk jeg hos en barselvenninne( Takk Hilde :) )
Og den har blitt bakt mang ganger ja ;)


Perfekt hyttekos og hjemmekos så klart ;)

Ha en flott helg

Klem Tove


8 kommentarer:

  1. Den så god ut, kanskje jeg må prøve den ut!


    Ha en nydelig lørdag!

    SvarSlett
  2. den så veldig god ut, å sikkert kjempegod med is til når paien er litt varm :)
    Takk for oppskriften

    klem Tone

    SvarSlett
  3. Hei!

    Jeg skriver en artikkel om helgemat på www.sol.no, og lurer på om jeg kan få bruke bilde samt linke til bloggen din?

    På forhånd takk for svar. Jeg fant ingen mailadresse på bloggen, derfor skriver jeg forespørselen her.

    På forhånd takk for svar.

    Hilsen Cecilie Moestue i SOL.no

    SvarSlett
  4. Jeg har ikke hørt noe fra deg, men har publisert saken:

    http://www.sol.no/mat/2012_08_24_14286_hjemmelagde-pommes-frites-og-verdens-enkleste-blabaerpai.html

    Si fra hvis jeg skal endre noe eller fjerne bildet. Takk skal du ha.

    Hilsen Cecilie i SOL.no

    SvarSlett
    Svar
    1. så denne ett år etter ;) Kjempegøy at du brukte denne :D Tusen takk :D

      Slett
  5. Tusen takk :D Så bra du likte den :D

    SvarSlett
  6. "Årets dessert" - sa dattera mi :)

    SvarSlett
  7. Denne baker jeg ofte:) Så enkel og god og sønnen min elsker den! Jeg blander 1 dl sukker og 2 ss potetmel, som jeg strør over blåbærene. Da blir fyllet passe stivt og friskt:) Tusen takk for at du delte denne oppskriften<3

    Hilsen Line

    SvarSlett